Kontakt z pracodawcÄ…/klientem
Zleceniodawcy oceniajÄ… przede wszystkim wyglÄ…d stron w naszym portfoÂlio. WiÄ™c jeÅ›li nie mamy sami zdolnoÅ›ci plastycznych, to warto nawiÄ…zać współÂpracÄ™ z jakimÅ› grafikiem, a nawet kilkoma. BywajÄ… graficy, którzy robiÄ… Å›wietne layouty, ale wszystkie w tym samym stylu. Stawki za layout sÄ… bardzo zróżnicoÂwane i przeważnie podlegajÄ… dużym negocjacjom. Należy jednak uważać bo ich wysokość nie zawsze odzwierciedla poziom wykonanej pracy. DecydujÄ…c siÄ™ na droższego grafika, nie zawsze otrzymamy lepszy efekt koÅ„cowy.
Jeżeli współpracujemy z grafikiem tylko on-line, możemy napotkać przeÂszkody komunikacyjne. W czasie spotkania w cztery oczy dużo Å‚atwiej można wytÅ‚umaczyć, o co nam chodzi, co i jak chcemy zaprezentować. ZapisujÄ…c to wszystko w e-mailu możemy nie zostać dobrze zrozumiani. Bardzo ważne jest w takiej sytuacji umieszczenie szczegółowych wskazówek, a nawet szkiców i skrupulatne pilnowanie poprawek. Jeżeli dostajemy projekt, a w nim brakuje jakichÅ› elementów, o których pisaliÅ›my, należy jak najszybciej zasygnalizować uchybienie i dopilnować, by zostaÅ‚o ono poprawione.
Warto poÅ›wiÄ™cić nieco wiÄ™cej czasu i na poczÄ…tku wysÅ‚ać jak najbardziej przemyÅ›lane wskazówki, skrupulatnie opisać wszelkie szczegóły. Jeżeli nie zaÂdbamy o to od poczÄ…tku, to później może siÄ™ to na nas zemÅ›cić.