2010-05-16 23:20:06

Kontakt z pracodawcą/klientem

Zleceniodawcy oceniają przede wszystkim wygląd stron w naszym portfo­lio. Więc jeśli nie mamy sami zdolności plastycznych, to warto nawiązać współ­pracę z jakimś grafikiem, a nawet kilkoma. Bywają graficy, którzy robią świetne layouty, ale wszystkie w tym samym stylu. Stawki za layout są bardzo zróżnico­wane i przeważnie podlegają dużym negocjacjom. Należy jednak uważać bo ich wysokość nie zawsze odzwierciedla poziom wykonanej pracy. Decydując się na droższego grafika, nie zawsze otrzymamy lepszy efekt końcowy.

Jeżeli współpracujemy z grafikiem tylko on-line, możemy napotkać prze­szkody komunikacyjne. W czasie spotkania w cztery oczy dużo łatwiej można wytłumaczyć, o co nam chodzi, co i jak chcemy zaprezentować. Zapisując to wszystko w e-mailu możemy nie zostać dobrze zrozumiani. Bardzo ważne jest w takiej sytuacji umieszczenie szczegółowych wskazówek, a nawet szkiców i skrupulatne pilnowanie poprawek. Jeżeli dostajemy projekt, a w nim brakuje jakichś elementów, o których pisaliśmy, należy jak najszybciej zasygnalizować uchybienie i dopilnować, by zostało ono poprawione.

Warto poświęcić nieco więcej czasu i na początku wysłać jak najbardziej przemyślane wskazówki, skrupulatnie opisać wszelkie szczegóły. Jeżeli nie za­dbamy o to od początku, to później może się to na nas zemścić.

Dodaj odpowiedź