2010-05-10 14:28:05

Skąd brać klientów

Załóżmy, że mamy już imponujące i wystarczająco zróżnicowane portfo­lio. Umieszczamy je w Internecie i co dalej. Można oczywiście takie portfolio promować, reklamować, pozycjonować w Google, ale jest to dosyć kosztowne i/lub czasochłonne. Pozycjonowanie jak najbardziej kiedyś może się przydać, warto więc, by strona z portfolio była zoptymalizowana pod wyszukiwarki i wpisana do katalogów. Te działania z pewnością zaprocentują w przyszłości.

Na początku nie ma co liczyć, że klienci będą przychodzić do nas sami. To my musimy szukać zleceń. Zresztą po kilku nawet latach nie warto zupełnie rezygnować z poszukiwania zleceń. Nawet gdy przez jakiś czas firmy będą się zabijać przed naszymi drzwiami, to będą też gorsze okresy kiedy umiejętność wyszukiwania zleceń może się okazać dość cenna.

Gdzie zatem należy szukać tych zleceń? W Internecie i w prasie z ogło­szeniami drobnymi. Jeżeli chodzi o prasę, to każdy powinien sam zorientować się w jakich tytułach w jego regionie można znaleźć coś interesującego. W In­ternecie również można znaleźć wiele serwisów z ogłoszeniami. Będą wśród nich zarówno serwisy regionalne jak i ogólnopolskie. Z tych bardziej znanych mogę polecić zlecenia.przez.net, www.praca-online.pl, oferia.pl, ogloszenia­.ngo.pl i gumtree.pl.

Dodaj odpowiedź

Musisz się zalogować aby dodać komentarz.