Kontakt z pracodawcą/klientem
Zleceniodawcy oceniają przede wszystkim wygląd stron w naszym portfolio. Więc jeśli nie mamy sami zdolności plastycznych, to warto nawiązać współpracę z jakimś grafikiem, a nawet kilkoma. Bywają graficy, którzy robią świetne layouty, ale wszystkie w tym samym stylu. Stawki za layout są bardzo zróżnicowane i przeważnie podlegają dużym negocjacjom. Należy jednak uważać bo ich wysokość nie zawsze odzwierciedla poziom wykonanej pracy. Decydując się na droższego grafika, nie zawsze otrzymamy lepszy efekt końcowy.
Jeżeli współpracujemy z grafikiem tylko on-line, możemy napotkać przeszkody komunikacyjne. W czasie spotkania w cztery oczy dużo łatwiej można wytłumaczyć, o co nam chodzi, co i jak chcemy zaprezentować. Zapisując to wszystko w e-mailu możemy nie zostać dobrze zrozumiani. Bardzo ważne jest w takiej sytuacji umieszczenie szczegółowych wskazówek, a nawet szkiców i skrupulatne pilnowanie poprawek. Jeżeli dostajemy projekt, a w nim brakuje jakichś elementów, o których pisaliśmy, należy jak najszybciej zasygnalizować uchybienie i dopilnować, by zostało ono poprawione.
Warto poświęcić nieco więcej czasu i na początku wysłać jak najbardziej przemyślane wskazówki, skrupulatnie opisać wszelkie szczegóły. Jeżeli nie zadbamy o to od początku, to później może się to na nas zemścić.